Účastníkem pilotního testu byl Jan Busta, který v roli probanda absolvoval kompletní zkušební protokol. Tým výzkumníků a techniků z FTVS UK, Českého svazu kanoistů a Českého veslařského svazu tak mohl v praxi ověřit funkčnost všech klíčových zařízení: spiroergometru METAMAX® 3B, oxymetru MOXY®, tenzometrie, videoanalýzy Dartfish® i měřicí techniky pro sledování rychlosti a akcelerace lodě.
Cílem měření bylo zjistit, jak se jednotlivé technologie chovají při reálném pohybu na vodě a zda je možné jejich datové výstupy časově sjednotit a následně konsolidovat do jednoho protokolu. Test odhalil celou řadu praktických problémů, se kterými je nutné se vyrovnat v dalších měřeních. Pilotní měření umožnilo týmu identifikovat nutné technické úpravy, které povedou k větší přesnosti a spolehlivosti záznamů během dalších testování. Díky tomu mohou následná měření probíhat efektivněji a s vyšší validitou.
Zásadní technické úpravy:
- Specifický all-out test 12x15m ve vodním slalomu není možné absolvovat s přistrojovými zařízeními. Spiroergometrie musí být provedena v rámci samostatného stupňovaného testu.
- MOXY musí být nahrazena technicky dokonalejšími měřiči PortaLite. Oxygenometry musí být maximálně zastíněny tak, aby se zabránilo negativnímu ovlivnění výsledky v důsledku nadměrné světelnosti okolí.
- Tenzometrii je ve vodním slalomu nutné provádět s drobnějším zařízením PaddleMate, protože zařízení Ing. Kuciána se nevejde do lodě většiny singlekanoistů.
- Klíčové provádět testování v bezvětří. Teplotní podmínky jsou vedlejší. Vítr ovšem test ovlivňuje velmi negativně.



